Självförtroende

Ett stort ämne som jag märker väldigt mycket i omgivning är det med att vara sig själv och tro på sig själv - självförstroende.

Jag ser knappt en enda person i min omgivning som har bra självförtroende och verkligen tror på sig själv, det är så himla ovanligt! Jag tycker att det nästan är lite hemsk för dom personerna om jag ska vara ärlig, att dom kan knäckas av få dumma ord eller inte vågar öppna munnen för dom tror att dom säger fel ord.

Att utstråla osäkerhet och låta sig själv vara i skuggan ger bara människor tillfällan att slå ner er till botten, där är det inte lätt att komma upp ifrån.

Men varför tar jag då upp detta ämne? 

Jo, jag har själv vart där vid osäkerheten och ville välja mina ord väl. Men det var bra längesedan och det märker man verkligen inte av nu om man träffar mig. 

Jag är nu den där som aldrig är tyst, sätter mig inte i skuggan, utstrålar inte osäkerhet, skakar av mig dumma och elaka kommentarer. Det leder även till att folk inte längre försöker att slå ner mig, dom vet själv att dom inte lyckas. 

Men då är ju frågar, hur bar jag mig åt?

Det kommer nu tips till er alla som själv vet och känner att självförtroendet inte är på topp. 

  • För det första, tänk smart! Jag har dels min mamma att tacka för där, som hjälp mig tänka så smart.. Men meningen i det hela. Tänk på varför en person säger sådanna saker, varför dom vill ha ner dig, varför DU låter dom de, varför du inte tänkt på ditt bästa innan, varför ska du ens lägga energi på sådanna personer, är du vän med dom, varför är du då vän med dom, varför på alla tankar och frågor du har själv!
  • Lägg alltid i bakhuvuved att ingen ska få försöra ditt liv och få dig att må dåligt. Ärligt så är det synd om folk som inte har bättre för sig när dom försöker att trycka ner folk, men visa då att du är stark och du skakar av dig det.
  • Tro på dig själv! Alla har olika åsikter och alla kan inte tänka lika. Men för dig, så är det din åsikt och du har lika mycket rätt att få den hörd som alla andra.

Jag vet att det är skitsvårt att stå på sig och visa att man är stark. Men det finns ett citat som verkligen är stärkande och stämmer till 110%. 
What doesn´t kill you, only makes you stronger.
Det är verkligen sant, ju mer saker man är med och och ju mer skit man får ju starkare blir man, i slutändan! Vissa tar vara på de positiva i de negativa och gör om det till positivt och till sin egen fördel, för vissa tar det längre tid. Men det finns alltid hjälp att få, antingen av kompisar eller av någon man ser upp till, eller också ser ner till. Den man vill helt enkelt, ni vet, jag har alltid öppna armar för att hjälpa människor. Självförtroende är något som jag är riktigt väl medveten om vad det är.

Känner ni för att prata, ta då bara kontakt med mig. Jag garanderar er att det är mycket enklare att hjälpa till och tipsa en person när man vet mer exakt vad som är problemet och situationen, än att sitta och skriva som en sammanfattning om allting och tips till det. Ni förstår poängen va?

Att skita i andras åsikter kan ta år för endel att bygga upp och för endel så tar det inte riktigt lika lång tid. Det handlar inte bara om hur man är som person, utan också hur väl man vill och hur mycket man tror att det får. Sålänge man inte tror att man kan bygga upp det, så går det inte. Så ge fan på´t att ni ska det så klarar ni det. Så är det med allt, bara ge fan på´t!



Om det finns någon som helst fråga, eller nått ni vill prata om så är det bara att adda msn eller Facebook. Skriv gärna där eller en kommentar om vad ni skulle tycka vara bra och intressant att läsa om också.
[email protected]
Julia Boberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback