Skitsnack och onödiga kommentarer!

När man har dåligt självförtroende klagar ni på att man ska ha bättre
När man har bra självförtroende klagar ni på att man är ego
När man är nått mitt emellan pratar ni inte med en

Hur fan ska ni ha de? hur fan ska man kunna vara sig själv utan att alla ska klaga.
Jag har bra självförtroende, ändå klagar ni att jag inte ska ha de.

Liksom, människor kan sitta och klaga till någon att den har jättesmäla ben t.ex, sen så säger dom att det är snyggt och man ska ha smala ben. Bara för att dom ska ha nått att klaga på. Varför?

Det är bara så jävla onödigt att man alltid ska ha något att klaga på. Men folk är sån, man ska alltid ha något att klaga på, vare sig man sårar den andra eller egentligen tycker att det är rätt eller fint. Men frågan är varför vi människor håller på så, varför man alltid ska lägga sig i andras liv?

Jag kan inte säga att jag aldrig sagt nått dumt om någon för det har jag och det vet jag själv. Har lärt mig av de och faktiskt säger knappt nått taskigt om någon, mera att man säger att hon är jättefin eller han har skitsnyggt hår. Varför kan man inte bara säga fina komplimanger i stället?

Nu för tiden när jag hör någon som snackar skit om någon, även om det faktiskt är min kompis. Så säger jag till, att nej nu ska vi inte snacka skit och vara dum mot personen. Även om jag ibland inte riktigt gillar nått med personen så behöver man inte säga de rätt ut, håll de för dig själv i stället. 

Jag vet själv att när man verkligen inte gillar någon person och man bråkat eller nått sånt med den. Då kan det bara vara så skönt att sitta med sin bästavän och snacka skit om de som inte är bra på personen och sånt. Eller när man blivit dumpad och tycker det är jobbigt så kan man snacka med bästavännen och ta upp allt dåliga så man liksom släpper lite på linan till han. Men det är fortfarande inte så att man säger de rätt ut till allmänheten, utan till en person som man har tillit till och som vet situationen. I alla fall för mig så snackar jag i inte skit om någon om det inte hänt nått. Och allmänheten vet inget om de så dom får ofta heeelt fel uppfattning om allting så man får dåligt rykte liksom! 

Men förstår ni poängen i de hela? 


Kommentarer
din idol! säger:

bra skrivet juliiia

2011-03-03 | 18:22:57

du är klock du kvinna, jävligt bra skrivet! saknar dig

2011-03-03 | 23:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback