♥ Dag 50 - kärleks problem

17 februari

En väldigt känslig punk för mig. Vet inte hur mycket som är så bra att skriva ut till alla och vad som är för privat. Kärlek är ju väldigt personligt och inget som i alla fall jag går och berättar om för varenda männsika.

Men det finns ju olika mängd av privatliv inom kärlek. Det finns då man är kär i sin pojkvän/flickvän men oxå olycklig kärlek där man mår skit av olika anledningar eller bara helt enkelt är kär i en person men vill hålla de lite avskilt tills man är säker. Man får mera press på sig om alla ska veta om det och om det inte blir det så tar det hårdare på en. 

Men kärlek är kärlek och så är det, det är inget man kan bestämma sig över och inget man kontrollerar. Kärlek kommer som en känsla i kroppen.

Självklart finns det kärlek mot djur, saker, och annat. Men det är inget som jag direkt lägger märke på de sättet. Utan det som jag tänker på mycket och även har mest erfarenhet av är just kärlek till sin pojkvän/flickvän. Brukar ofta få ställa upp och prata med personer som behöver någon att prata om sin partner med. 

Men kärlek hos mig då. Har jag jämt haft lyckan inom förhållanden och killar?
Nej det har jag verkligen inte. Jag har vart med om endel saker, bra som dåliga. Allt har satt sitt eget spår och sina egna minnen. Endel saknar man och endel vill man bara glömma, men det är kärlek och det kommer man att få stå ut med hela livet. Det är inget man kan välja bort. 

Jag har vart med lita olika soters killar. Och tänk då inte mig som en player, även om jag själv kan erkänna att det lät lite så. Men ni tjejer vet ju att man kan träffa någon sen visar det sig att det inte blev så bra och inget mer med det. 

Men jag har träffat en kille som satte sig jättehårt inuti mig, han kommer alltid ha sitt spår. Det var som en lycklig förälskelse sålänge det varade men efter så vart det inte lika enkelt. Sedan har jag träffat idioter som bara är ute efter utnyttjning, och det märker man snabbt om dom är det.
Har även haft ett rätt olyckligt förhållande som gick alldeles för överstyr, tur att jag vet vart jag har min gräns och håller den så det bröts i rätt tid.
Träffat folk som jag trott vart bra men som sedan visade bara ville ha min bästavän, det var ju inte så snällt.
Finns tusen olika sett man kan bli sårad av inom kärlek.

Men jag har faktiskt haft ett riktigt riktigt bra förhållande också. Det vet nog dom flesta om redan. Där var det verkligen perfekt. Men det händer att man gör misstag, som jag då gjorde då. Det kan man må dåligt över ett tag, men sedan måste man släppa och gå vidare, även om det alltid sitter kvar. 

Jag kan även säga er som tycker att det verkar som att jag har vart med halva sverige, så nej det har jag verkligen inte. Har träffat killar som kompisar och man märker så bra på dom vad dom är ute efter. Det är inte alla som har lätt att se hur en person är och vad dom är ute efter. Men jag har tur och har den förmågan. Det är något man föds med eller som kan tränas upp.

Hur som helst.. Kärlek är kärlek, känslor är känslor, det är inget man kan styra över. Man kan inte ta skit från någon som är så dum och visar oäkta kärlek. Man ska sätta upp en gräns hur långt man kan ändra sig för en person. För glöm aldrig att även om du träffar någon, så ska du alltid vara den personen du är och du ska alltid få ha kvar ditt liv. 

Ett förhållande är mellan två människor, man växer inte ihop. Glöm aldrig det!


Kommentarer
emma l säger:

jätte fint skrivit gumman ;* ett tips till att få läsarna att skriva och kommentera mer, ändra din text så den blir lättare att läsa. det är så jobbigt när den är så liten ! gö den större så ska du se att det ordnar sig ;)<3

2011-02-19 | 23:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback