♥ Dag 38 - olivia

Då kommer vi in på häst ämnet i några dagar.
.
Olivia, min och min syster Alexandras första häst. Alexandra var först medryttare på henne och då fick även jag rida lite smått. Så när hon skulle säljas så köpte vi henne, hon var världens läromästare. En brun c ponny med ett hjärta av guld. Världens bästa ponny, fattade inte förrän för bara nått år sen hur mycket hon har betytt för mig. För när jag var mindre så va de inte så mycket känslor utan bara att gå vidare.
.
Det var Olivia som jag lärde mig alla grunder på, med hjälp av Alexandra. Jag kunde verkligen inte rida alls så, visste knappt hur man satt i sadeln. Allt lärde jag mig av henne och hon stod ut med mig på ryggen. Även om hon ibland vägrade gå eller göra som jag sa, för hon va verkligen en envis liten dam.
.
Olivia var verkligen speciell på alla sett och vis. Hon fanns alltid där på ett sett som jag aldrig kunna förstått, fanns ett sånt band. Även om jag var så liten och inte kunde nånting.
.
Men efter ungefär 2år så fick älskade Olivia kolik. Hon kunde inte hålla ut mer, så vi var tyvärr tvungen att ta bort henne. Usch kommer ihåg hur hemska det var, saknar henne med hela mitt hjärta!
Hittade inte bilden utan den svarta rutan över..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback