♥ Dag 33 - sandviken

31 januari

då är de meningen att jag ska skriva vad jag tycker OM sandviken, vad jag har för ANKNYTNING till sandviken och HUR jag trivs!
.
kan ju börja med vad jag tycker om sandviken. i översikt så är den precis som vilken annan stad som helst. massa skitsnackt, rykten, fördommar, fyller, knarkare, fjortisar, emosar. precis som vart som helst. men annars, tycker de är rätt bra stad. rätt okej miljö faktiskt och de är bra koll. allt finns, vad man än vill ha. ica konsum parkbadet pizzeria donken göranssonska jernvallen massa skolor. så rätt stor men ändå väldigt liten stad, de är ju rätt trångt och saker ligger väldigt nära varann.
men som ni alla säkert redan listat ut så är de inte en av mina favorit städer, göteborg ligger i toppen. och de är inte för att de är storstad och sånt. utan mera för att allt folk är så trevliga, man går inte ut och ser sur ut. där är de mera lugnt och man trivs liksom.
åter till sanviken.
.
min anknytning är ju så att jag började mitt liv i gävle, sen storvik och vi ville bo mitt emellan där så då blev de sandviken. jag har inte direkt nån livshistoria och massa sånt och egentligen inte nån speciell anledning som att amen där finns de och de. utan mera bara för att. men jag har väl fått en bra plats här ändå, känner i sort sett alla, eller vet vem dom är iaf.
.
och hur jag trivs, ja vet inte ja! de är inte världens ruttnaste ställe. men vissa människor har inget annat liv än att just snacka skit och lägga sig i andras liv. och de trivs jag inte alls med, men annars så vet folk hur jag är och för de mesta så uppskattar min sprallighet!
i översikt så är de inget ställe jag skulle vilja bo på om jag fick bestämma, de är inte så jätte bra ställe att trivas på och komma helt nytt till. man blir inte så bra bemött av människor. speciellt inte om man är tystlåten och blyg, de är liksom inte många som vågar ta för sig och inbjuda den nya personen.
.
men detta är hur jag tänker och känner om just sandviken.
inget skitställe men ändå inget jag väljer att bo på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback