♥ Dag 22 – Det här upprör mig.

då är vi på denna dagen, skulle kunna skriva en hel bok. det finns så mycket som gör mig upprörd och irriterad. då menar jag inte att jag stör mig på folk hur dom ser ut och sånt, inte heller på hur någon beter sig OM jag inte känner personen i fråga. men det finns så mycke annat, tar upp lite av dom.
  • när folk går runt och tror att dom äger allt, då menar jag inte att dom har nån speciell stil eller nått sånt som alla kollar på. utan mer att dom ska gå in i en bara för typ "akta er här kommer jag", eller att dom tror att dom kan göra precis vad dom vill. så funkar det inte, man måste ta hänsyn till andra.
  • alla blickar och viskar man hör från olika håll om man har en ny frisyr eller sminkat sig på ett annat sett än dom andra eller bara sticker ut med klädstilen. att man inte kan få vara precis som man själv vill utan att alla ska kolla viska och sånt.
  • när man bestämmer med sina kompisar att hitta på något, eller bestämt träff med en kille osv. så bara helt plötsligt så får dom för sig att göra nått annat. bestämt är bestämt och då håller man de OM det inte skulle bli så att man blir sjuk eller ska iväg med familjen på nått. men att man bara säger nej jag kan inte sen går och är med nåra andra bara för att dom kanske ska göra nått annat eller är roligare just den dagen. men snälla, då lovar man inget eller så bara får man stå ut med de och göra de bästa av saken. inget väger lika mycke som att svika en vän. glöm aldrig att man är med dom vänner som gör en GLAD och som får en att må BRA. är man med dom, då spelar de ingen roll om nån ska bort, man har alltid flera som man alltid kan hitta på massa skoj med. annars hade just du inte vilja vart med den personen, eller hur?
  • men det som jag verkligen har som mest svårt med de måste vara dom som tror att dom bestämmer över hela ens liv och säger vad man får och inte får göra, vilken toa man får gå på och vilka kläder man ska ha. det är de värsta för mig, jag tål INTE att styrd av nån annan. inte ens mina egna föräldrar får bestämma över mig, spelar ingen roll vad det handlar om. jag tar inte emot sånt, skiter ärligt i vad andra säger och tycker. självklart bryr jag mig liksom om det skulle vara nått med en kompis och sånt, som jag sa innan att man måste ta hänsyn, det är en självklarhet. men att nån bestämmer vad man får och inte får göra och säger vilka kläder man ska ha och inte får sminka mig på de sättet, somfan att jag skiter i de! jag är jag, du är du, helt olika liv som man SJÄLV bestämmer över.

JAG bestämmer hur jag sminkar mig
JAG bestämmer hur jag klär mig
JAG bestämmer vilken toa jag ska gå på
JAG bestämmer vilken person jag är
fuck you rest!

Kommentarer
jhh säger:

Allt bra?:)

2010-12-19 | 22:59:01
Bloggadress: http://jjohannahellkvist.blogg.se/
julia säger:

älska designen :d

2010-12-20 | 18:47:41
Bloggadress: http://julialandin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback