♥ Dag 21 – Fula ovanor.

tycker detta är en väldigt bra sak att skriva om. då ser man själv vad som man verkligen behöver jobbas på och hur det egentligen ligger till och vad konsekvenserna blir.
  • min absolut största ovana måste vara att jag äter när jag mår dåligt. godis kakor, vad som helst som innehåller socker och sött. iof så måste jag ha de för annars så blir jag svimfärdig. men när jag mår dåligt så äter jag hela tiden, typ som man kollar på film och bara äter och äter. de måste vara en absolut sämsta och äckligaste som jag har. då blir det ju att man går upp i vikt som sedan är svårt att gå ner. jag försöker så gott som möjligt att äta frukt eller nått ist, det går väl sådär. det är de söta som jag vill ha. måste börja med att träna eller cykla spinning när jag mår dåligt och sånt, tänka på annat och slå på en film till de. då går de över..
  • sedan så har jag även ovana och hatar verkligen den, men jag ska JÄMT käfta emot. vad de än är om och vem de än är så käftar jag emot. även om det är bra att man säger ifrån och så man tycker. men jag är extrem, konsekvenserna leder inte till nått bra och det måste verkligen ändras. måste ta vara lite mera på mitt temperament..
  • och som den första punkten, jag köper bara godis och sånt. slösar jämt mina pengar på skit, jag kan få månadspeng, men den går bara till skit som godis och sånt. just för att jag mår dåligt och måste ha.. men nu för tiden så får jag aldrig pengar, mamma vet att jag bara slänger bort dom. så de måste jag och börja tänka mer på. ha hand om min egen ekonomi och göra av med de på bra saker!
det är väl de som står högs på mina fula ovanor och som jag måste börja och försöka ta tag i. de är även det svåraste för mig, men måste lyckas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback